• n.v.t.

Jumbo Voorthuizen ingrijpend vernieuwd

Advertorial

VOORTHUIZEN In de Jumbo-supermarkt in Voorthuizen leggen medewerkers vandaag de laatste producten in de schappen. Hoewel de deadline nadert, vertrouwt filiaalmanager Patrick van Doorn erop dat morgen om negen uur alles gereed is om de gemoderniseerde winkel feestelijk te openen.

De eerste honderdvijftig klanten ontvangen een bosje bloemen en bij besteding van minimaal 25 euro krijgt het winkelend publiek tot en met zaterdag een ambachtelijk gebakken appeltaart. Wie woensdag tussen negen en een uur boodschappen komt doen, maakt kans de inkopen niet af te hoeven rekenen. Elke vijftigste klant maakt namelijk kans op gratis boodschappen. „Natuurlijk was het flink aanpoten de afgelopen twee weken, maar binnen het concern bestaat veel ervaring met ingrijpende metamorfoses zoals deze" zegt Van Doorn. „Hoewel we begeleiding kregen van geroutineerde mensen, hebben we het meeste werk verzet met ons eigen team. Eerst de hele winkel leeggehaald en daarna weer alles gevuld."

KOFFIETAFEL Na de vernieuwing beschikt de winkel aan de Hoofdstraat in Voorthuizen naast een scala aan producten over een apparaat om zelf sinaasappels te persen, een grillcorner met kip aan het spit en spareribs, een stomerijservice en een voorziening om eigenhandig vis uit de diepvries te scheppen. Ook is er een kinderhoekje en aan de koffietafel bestaat gelegenheid een krantje te lezen met een kop koffie onder handbereik. Trek in een pizza? Klanten kunnen straks zelf de topping kiezen. Niet alleen heeft de winkel een eigentijds uiterlijk gekregen en zijn de openingstijden verruimd, ook zijn de technische installaties volledig vernieuwd.

Duurzaamheid is nu het sleutelwoord. Overal is led-verlichting aangebracht en er zijn energiezuinige koelingen geïnstalleerd. „Daarnaast beschikken we over een zelfscan waardoor het vlot winkelen wordt bevorderd" stelt Van Doorn. Volgens hem hoort dat bij de ‚Zeven Zekerheden' van Jumbo. „Wij willen dat de klant de winkel tevreden verlaat. We hebben onderzoek gedaan naar de ergernissen van klanten en die hebben we omgezet in beloften. Vers is bij ons ook echt vers en we hanteren altijd een vaste lage prijs in vergelijking met die van onze concurrenten."

Voor Van Doorn en zijn team leidt het geen twijfel, wat je belooft, moet je ook waarmaken. „Eigenlijk willen we de verwachtingen van onze klanten voortdurend overtreffen. Dus: maximale service tegen de laagste prijs."